١٣٩٨/٠۶/٢٧

صنعت نمایشگاهی در عصر دیجیتال همچنان رشد می کند



در این مقاله، روندهای آتی موثر بر صنعت نمایشگاهها و رویدادها شناسایی و بررسی شده است.خواندن این گزارش خواننده را قادر می سازد تا چالشهای پیش روی این صنعت را بشناسد و برای دستیابی به موفقیت آمادگی بیشتری داشته باشد. اصطلاح نمایشگاه که در این مقاله استفاده شده به عنوان صنعتی اشاره شدهکه شامل نمایشگاهها و رویدادهای تجاری می¬باشد.

1. رشد صنعت نمایشگاهی و چشم انداز اقتصادی
چشم انداز جهانی
در میان کشور¬ها، نرخ رشد چین به طور قابل توجهی کاهش یافته است و رشد ژاپن هنوز بسیار کند و بلند مدت است. اتحادیه اروپا (EU) همچنان با رشد اقتصادی کم و نرخ بیکاری زیاد مبارزه می¬کند. تصمیم انگلستان برای ترک اتحادیه اروپا، ضعف اقتصادی مداوم در یونان و چندین کشور دیگر و جابجایی انبوه پناهندگان از خاورمیانه به اروپا، اوضاعسیاسی و اقتصادی اروپا را بلاتکیف کرده است.
با توجه به نرخ بهره منفی اتحادیه اروپا درذخایر سپردههای بانکی که به عنوان یک محرک بالقوه رشد است، به نظر میرسد که به نتایج پیش بینی شده دست نیابند. با این حال، به نظر می¬رسد اقدامات محرک، تاثیر منفی بر سرمایه گذاری تجاری و اشتغال و همچنین تورم منتج با پیامدهای منفی بانکی و مالی دارد.
به علت کاهش رشد چین و تغییر الگوهای مصرف بین المللی، قیمت کالاها (به ویژه نفت) به شدت کاهش یافته است. کاهش قیمت کالاها در مواد معدنی پایه و نفت، این بخش ها را به شدت در سطح بین المللی ناامید کرده است. تخمین زده می شود که سالها طول بکشد تا این بخشها به سطوح سالهای 2013 تا 2016 خود بازیابند. هم¬چنین اکتشاف و توسعه میدان نفتی آمریکا از طریق فناوری های حفاری Fracking به علت مشکلات عرضه بیش از حد نفت در سطح بین الملل و مشکلات زیست محیطی کاهش یافته است.
چشم انداز آمریکا
اقتصاد آمریکا در سال 2016 به ویژه در شش ماه اول سال، دچار افت و خیز شده است. نیمه دوم سال به نظر می رسد در مسیری قرار دارد که نسبت به سال 2015 با رشد 5/2 درصدی مواجه شود. بیکاری به شدت کاهش یافته است.
با افزایش سطح درآمد شرکت¬ها، بازار سهام آمریکا،تا رسیدن بهبیشترین رکورد هم¬چنان ادامه دارد. بسیاری از این افزایش سطح درآمد از طریق کنترل مالی، هزینه کم سرمایه¬گذاری¬های کلان، کنترل دستمزد، کاهش پرداخت¬های سود سهام و خرید سهام به منظور کاهش تعداد سهام وصول نشده، به دست آمده است.
درحالی¬که کرایه¬ها در حال افزایش است، دستمزدها افزایش نیافته و تعداد زیادی از کارگران بالقوه وجود دارند که خود را از نیروی کار خارج کرده¬اند. در سال 2016، افزایش دستمزدها در حدود 15 دلار در ساعت در بسیاری از صنایع با سطوح مشارکت زیاد (مثلا در صنعت خدمات غذایی) افزایش یافت. علاوه¬بر این، فشاری به خاطر افزایش دوره پرداخت حقوق در روزهایی که فرد برای مراقبت از اعضای خانواده مرخصی گرفته ((PFL) Paid Family Leave) بدون تهدید از دست دادن شغل، نیز وجود دارد. اتحادیه¬های کارگری، این دستمزد و دوره پرداخت را به عنوان بخشی از فعالیت¬های خدماتی خود درنظر گرفتهاست. تاثیر آتی این مسائل برنامه-ریزی شده می¬تواند افزایش قابل توجه هزینه¬های کارکنان شرکت¬های آمریکایی باشد.
یک قانون جدید اضافه کاری در ماه دسامبر 2016 به اجرا در آمد. این قانون حداکثر دستمزد و رده¬بندی¬های شغلی کارمندان را قبل از این¬که معاف از دریافت حقوق اضافه کاری برای کار در یک هفته کاری 40 ساعته باشد، افزایش می¬دهد. با این حال، در ماه نوامبر سال 2016 یک قاضی فدرال، وزارت کار را ازاجرای این قانون منع کرد. اگر این قانون در آینده اجرا شود، رده¬بندی¬ها مجدد برنامه¬ریزی می¬شود که تاثیر قابل توجهی بر صنعت نمایشگاه، که در هنگام آماده¬سازی و حضور در نمایشگاه کارکنان در آن به¬طور قابل ملاحظه¬ای بیش از 40 ساعت کار می¬کنند، دارد.
در سال 2015 مصرف¬کنندگان، بدهی¬های کارت اعتباری را کاهش دادند. خوش بینی مصرف کننده برای آینده در نیمه دوم سال 2016 افزایش یافت. با این حال، بدهی¬های مصرف کننده نیز همچنان افزایش یافت، زیرا سطوح اشتغال به آرامی در حال خیزش است. در نیمه دوم سال 2016، نرخ پیش فرض مصرف¬کننده در وام خودروهای جدید دوباره شروع به افزایش کرد که یکی دیگر از شرایط بالقوه پیش¬بینی اعتبار در اقتصاد آمریکارا نشان می دهد.
نرخ رشد صنعت نمایشگاهها و رویدادها در سال 2016 به طور کلی روند افزایشی تقریبا 3 درصد نشان داد.
در ماه اکتبر 2015، مجلس سنای آمریکا سقف بدهی را افزایش داد، یعنی دولت فدرال میتواند پول بیشتری برای تامین فعالیتهای خود قرض بگیرد و از آن زمان تاکنون،سقف بدهی افزایش نیافته است.
صندوق فدرال رزرو اعلام کرده است که نرخ تنزیل(discount rate) (به عنوان مثال، هزینه پول به بانک ها) را افزایش خواهد داد، زیرا سطح بیکاری در آمریکا کاهش یافته است. به دلیل عدم اطمینان از وضعیت اقتصادی و سیاسی در بازارهای بین المللی،از نوامبر 2016، این نرخ افزایش نیافته است.
پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 پیش بینی می شود که در سه سال آتی، صندوق فدرال رزرو نرخ تنزیل را افزایش دهد (احتمالا تا چندین برابر). با افزایش نرخ تنزیل، هزینه پول (cost of money) افزایش خواهد یافت و اثر نوسانی بر هزینه پول استقراض و سرمایه گذاری به همراه خواهد داشت. هم چنین بر هزینه های بدهی دولت تاثیر خواهد گذاشت.
افزایش هزینه های خدمات بدهی ممکن است منجر به افزایش مالیات برای پرداخت افزایش خدمات بدهی و سایر هزینه های برنامه شود.
انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا درانتخابات سال 2016 و اکثریت جمهوری خواه در مجلس سنا و مجلس نمایندگان ممکن است منجر به سیاست¬های جدید آمریکا و تمرکز دولت در بسیاری از مناطق شود. همچنین این امر ممکن است مبارزات سنا و کاخ سفید در چند سال گذشته را به طور قابل توجهی کاهش دهد و به کشور کمک کند تا تصمیمات واضح¬تر ومتمرکز در زمینه های اقتصادی و سیاسی اخذ کند.
خلاصه
بازارهای بین¬المللی هم¬چنان به شرکت¬کنندگان فرصت¬های گسترش پیشنهاد می¬دهند، به ویژه در چین و سایر مناطق در حال توسعه. در شانگهای، دومین مکان نمایشگاهی بزرگ در سال 2016 افتتاح شد. در ماکائو چین، شرکت Sands China سومین مجتمع خود رابا نام Parisian، در اکتبر 2016 افتتاح کرد.Parisian بزرگ¬ترین مجتمع در ماکائو است که بیش از 3000 اتاق هتل، بیش از 300 فروشگاه، محل سرگرمی و فضای نمایشگاهی دارد. ماکائو تنها منطقه در چین است که قمار مجاز است.
انتظار می¬رود که نمایشگاه¬های تجاری بین¬المللی در آمریکاو سایر کشورها رشد کند و محتوا و منابع برای توسعه اقتصادی در رویدادهای تجاری، نمایشگاه¬ها، جشنواره¬ها و کنسرت¬ها نمایش داده شود.
شرکت¬کنندگان به سرمایه¬گذاری دربازاریابی الکترونیکی محصولات و خدماتادامه می¬دهند. انتظار می¬رود بودجه اختصاص یافته به محصولات و خدماتالکترونیکی در سال¬های پیش رو افزایش یابد.
این صنعت تا حد زیادی به فعالیت اقتصادی کل و سطح تولید ناخالص داخلی (GDP)وابسته است. هر بخش اقتصادی، سطح متفاوتی از رشد یا کاهش را بر اساس فعالیت اقتصادی آن بخش، تجربه خواهند کرد.به عنوان مثال، صنایع استخراج نفت و گاز در حال حاضر کاهش قابل توجهی یافته که موجب کاهش 50 درصدی قیمت این کالاها طی 12 ماه گذشته شده است. هم¬چنین نمایشگاه¬های تجاری در این صنایع نیز تاثیر این کاهش را می¬بینند.
فرصت¬های متفاوتی بر اساس کشور و بخش اقتصادی در داخل هر کشور وجود دارد. به طور کلی، آینده صنعت نمایشگاهبا سطح کلی فعالیت اقتصادی و عملکرد اقتصادی نسبی هر بخش صنعت که به نمایشگاه خدمات می¬دهد، گره خورده است.
در سه سال آینده، عوامل اقتصادی مهمی وجود خواهد داشت که بر این صنعت تاثیر خواهد گذاشتو عبارتند از:
1) افزایش نرخ بهره توسط صندوق فدرال رزرو
2) اصلاح بازار سهام
3) افزایش مالیات و یا تغییر سیاست های مالیاتی مهم
4) مسائل سامانه های بانکی بین المللی
5) آشفتگی اقتصادی و سیاسی در کشورهای مختلف بین المللی (مثل ترک یونان و انگلستان از اتحادیه اروپا)
6) ادامه درگیری های خاورمیانه و بی ثباتی سیاسی جهانی
نتیجه این شش مورد در حال حاضر ناشناخته است. با این حال، اگر آن¬ها اتفاق بیافتند، تاثیر اقتصادی بر صنعت نمایشگاهتجاری خواهند گذاشت. همانطور که در سالهای 2008 تا2015 تجربه شده بود، بودجه بازاریابی شرکت کننده و بودجه سفر بازدیدکنندگان به سطح کلی فعالیت اقتصادی و دسترسی به منابع مالی کسب و کار وابسته است. زمینه قوی برای صنعت نمایشگاهی آمریکا وجود داردکهبه تولید ناخالص داخلی بستگی دارد. همچنین فرصتی برای صنعت و نمایشگاه¬های فردی نیز فراهم شده که سریعتر از تولید ناخالص داخلی رشد می کند و فرصتهای بازاریابی بسیار رقابتی برای شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان ایجاد کرده است.
2. تاثیر بالقوه ریاست جمهوری ترامپ
انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، یک سِری تاثیرات بر سیاست¬ها و جهت گیری های آمریکا در طول چهار سال آتی به همراه خواهد داشت. بر اساس بیانیه¬های پیش از انتخابات آقای ترامپ، کلیات زیر ممکن است بر اقتصاد آمریکا و هر دو صنعت نمایشگاه داخلی و بین¬المللی در طول سه سال آتی تاثیر بگذارد.
• استقلال انرژی آمریکا از جمله زغال سنگ پاک، حفاریFracking و خط لوله Keystone
• کنترل شدید مرزهای آمریکا و گزینش بازدیدکننده
• کنترل دقیق تر شرایط ویزای بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی
• تغییر قوانین مالیاتی برای ساده سازی کد مالیاتی، تشویق سرمایه گذاری های تجاری و تسهیل بازگشت سرمایه به اقتصاد آمریکا از دارایی¬های خارج از کشور از سوی بخشی از شرکت های داخلی
• افزایش تولید داخلی و رشد شغل مرتبط
• افزایش سرمایه¬گذاری¬های زیربنایی و رشد شغل مرتبط
• اصلاح/ بازسازی سامانه مراقبت بهداشتی به ساختار پرداخت و شکل جدید
• مذاکرات مجدد توافق¬نامه¬های تجاری بین¬المللی موجود
• افزایش امنیت مرزی و ایجاد برخی از موانع بین آمریکا و مکزیک برای کاهش مهاجرت غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر
با توجه به دیدگاه ترامپ، به احتمال زیاد دیگر تغییرات سیاسی مربوط به مسایل مالی، مالیات، امنیت (هر دو امنیت فیزیکی و اطلاعات)، با هدف نهایی تحریک اشتغال و توسعه اقتصادی است. با اکثریت جمهوری خواه در مجلس نمایندگان و مجلس سنا، تغییرات قانونی احتمالا در طی دو سال آتی سریع¬تر از دو سال گذشته (ریاست جمهوری اوباما) خواهد بود.
اگر اقتصاد بهبود یابد و بیکاری کاهش یابد، از نظر منطقی انتظار می¬رود که بانک مرکزی نرخ بهره پایه را افزایش دهد. تاثیر هرگونه افزایش نرخ، منجر به گران شدن هزینه¬های وام (برای هر دو کاسب و مصرف¬کننده) و افزایش هزینه¬های خدمات بدهی برای تمام نهادهای دولتی خواهد شد.
با این اوصاف می¬توان گفت که صنعت نمایشگاهی آمریکا به طور مستقیم و غیرمستقیم سود خواهد برد. به طور مستقیم، تغییرات سیاسی جدید منجر به موضوعات جدیدی می¬شود که می¬تواند در نمایشگاه¬ها و رویدادها ارایه شود. به طور غیرمستقیم، تغييراتسیاسی و تمرکز دوباره اقتصادی ممکن است توسعه محصول جديد، شرکاي منابع جديد و روش¬هاي جديد تفکر را تشويق کند که می¬تواند در نمايشگاه¬ها، همایش¬ها و رویدادهاارایه شود.
به طور کلی، آینده سه ساله این صنعت اگر مثبت نباشد، حداقل خنثی است. رکود جهانی و یا واکنش¬های بین-المللی منفی به تغییرات سیاست آمریکا به طور بالقوه می¬تواند موجب تاثیرات منفی بر اقتصاد آمریکا و در نتیجه این صنعت در سه سال آتیشود.
3. تغییرات جمعیتی
جمعیت شناسی آمریکا و اقتصادهای بزرگ دنیا هم¬چنان ادامه دارد. تحول جمعیتی؛ جامعه، تغییر موضوعات مورد توجه، گروه¬های مرجع اجتماعی، اعتماد، استفاده از رسانه¬ها، تطبیق فناوری و محتوا را شکل می¬دهد. در مقیاس بزرگ¬تر، تغییرات جمعیتی بر بازاریابان در نمایشگاه¬ها و رویدادهای صنعت تاثیر می¬گذارد.
در این صنعت مهم است که تغییرات روند اصلی را شناخت:
1. مدیران اجرایی شرکت¬کننده که در حال حاضر (و در آینده) تصميمات بازاریابی را اتخاذ خواهند کرد، 36-27 ساله هستند که در سال 2020،39-30 ساله خواهند شد.
2. اعضای گروهشرکت¬کننده که بر تصمیمات بازاریابی تاثیرگذارند26-20 ساله هستند کهتا سه سال آتی بین 23 تا 29 ساله خواهند بود و مسئول گرفتن تصمیمات سرمایه¬گذاری در نمایشگاه می¬شوند.
3. در این سه سال، فروشندگان جوان،23-20 ساله وتاثیرگذاران برگروه بازاریابی شرکت¬کننده هستند.
اهمیت تغییرات روند بالا برای این صنعت این است که هر یک از این گروه¬های سنی، سطح متفاوتی از مهارتفناوری، اولویت رسانه¬ای، نرم افزار و روش¬های پیام رسانی و حساسیت زمان/ سرعت دارد.
این صنعت نیاز به درک ساخت و بازاریابی نمایشگاهی دارد که نیازمند تجزیه و تحلیل دقیق¬تر جمعیت مخاطبان و رسانه¬ها و روش¬های پیام رسانی بخش¬های مختلف مخاطبان خود است. برای مثال، رده سنی 36-27 ممکن است دریافت از طریق ایمیل مستقیم را ترجیح دهند. از سوی دیگر، رده سنی 23-20 ممکن است نیاز به یک ویدیوی 10 ثانيه تلفن همراه یا سایربرنامه¬ها مانند SnapChat، داشته باشند.
تغییرات در پیام¬های بازاریابی نمایشگاه و کانال رسانه¬ای، به خصوص با معرفی فناوری¬هایی نظیر واقعیت مجازی (VR) (تصویری که با استفاده از فناوریتعاملی سه بعدی چنان خلق می¬شود که بیننده یا مخاطب احساس می¬کند در آن مکانِ بازسازی شده یا تخیلی واقعا حضور دارد)، با توجه به بخش¬های جمعیتی و تکامل فناوری¬ها، تا سه سال آتی به طور قابل ملاحظه¬ای تغییر می¬کنند. صنعت بایستی متناسب با این تغییرات باقی بماند تا بتواند محصولات و خدمات خود را با موفقیت به تغییر مخاطبان هدف عرضه کند.
4. حزب کارگرآمریکا: قوانین/ هزینه¬ها
جنبشی برای داشتن حداقل دستمزد 15 دلار در ساعت وجود دارد. این روند توسط سازمان¬دهندگان اتحادیه در صنایع متمرکز حزب کارگر مانند کارگران رستوران و شهرهای گران¬تر از جمله نیویورک هدایت می¬شود. علاوه بر حداقل دستمزد، این عوامل هم برای افزایش حقوقPFLو تضمین شغل پس از بازگشت از ترک، فشار می¬آورد. این مسئله در بحث¬های فعال در برخی شهرها و محافل اجتماعی وجود دارد. در حال حاضر، بعضی از شرکت¬ها (به¬خصوص شرکت¬های فناور) به عنوان بخشی از مزایای کارکنان، حقوق PFLپرداخت می¬کنند. درک این¬که چگونه این طرح پرداخت PFLدر سه سال آینده پیشرفت خواهد کرد، چگونه کسب و کار در بخش¬های مختلف صنعت، آن را در بر می¬گیرد و قوانینی که برای اجرای آن پیشنهاد می¬شود، هنوز مانده است. صنعت باید به این موضوع و حداقل دستمزد در سه سال آینده توجه کند.
اخیرا دولت فدرال قوانین جدیدی را تصویب کرده است که بر تعریف رده¬هایشغلی کارگران که از اضافه کاری بیش از 40 ساعت در هفته معاف هستند،تاثیر می¬گذارد. رده¬بندیشغلی تغییر کرده است و حقوق سالانه که معاف از اضافه کاری نیست از سالانه 23660 دلار به 47476 دلار در سال افزایش یافته است. تاثیر این تنظیم،افزایش هزینه¬های محصولات نمایشگاه¬ها در سه سال آینده خواهد بود. نه تنها حقوق کارکنان برگزارکننده، هزینه¬های اضافه کاری را افزایش خواهد داد، بلکه هزینه¬های حقوق و اضافه کاری مربوط به تامین¬کنندگان و شرکت¬های خدماتی خارجی که به ایجاد یک نمایشگاه کمک می¬کنند، افزایش خواهد داشت. علاوه¬بر این، هزینه¬های پرسنل محل برگزاری نیز از طریق قراردادهای اتحادیه، قوانین حداقل حقوق و یا قوانین اضافه کاری افزایش می¬یابد.
هم¬چنین این قوانین هزینه¬های شرکت¬کنندهرا برای شرکت در نمایشگاه تحت تاثیر قرار خواهد داد. کارکنان نمایشگاه نیز در طول نمایشگاه ساعت¬ها کار می¬کنند و تحت تاثیر تغییرات این قانون هستند. حوزه¬هایی که در آینده بحث می¬شود ممکن است تعریفکار باشد. مثلا اگر فردی در طول روز در یک غرفه کار کند و سپس مشتریان را به شام  ببرد، آیا این شام جزء ساعت کاری در نظر گرفته می¬شود؟
مجله IAEE و ExecutiveTrade Showمطالعه¬ای مربوط به حقوق و دستمزد در تعاریف شغلی مختلف را انجام داده است. این مطالعهنشان داد شغل¬های مدیران نمایشگاهاز 40000 دلار در سال به 48000 دلار افزایش خواهد یافت. در طی سه سال آینده، صنعت بیشتر به مسائل مربوط به رده¬بندی شغلی، کارت¬زنی، ساعت کار، محاسبات ساعت اضافه کاری و ساختار پاداشکارکنان خواهد پرداخت. تاثیر هزینه¬های اضافی کارکنان می-تواند به طور بالقوه تاثیر منفی بر ساختار سود صنعت به ویژه رویدادهای کوچک با بودجه¬های کم نشان دهد.
همان¬طور که گفته شد، یک قاضی فدرال اجرای قوانین اضافه¬کاری پیشنهاد شده را متوقف کرد. انتظار می¬رود که سوال در مورد اجرا یا عدماجرای برخی مقررات جدید اضافه کاری در نیمه اول سال 2017 حل شود.
5. ایمنی و امنیت نمایشگاه¬ها و رویدادها
ایمنی و امنیت هم¬چنان نگرانی¬هایی برای این صنعت است. این شامل هر دو بلایای طبیعی و وقایع انسانی می-باشد، مانند ناآرامی¬های مدنی و فعالیت¬های تروریستی. هم¬چنین این نگرانی¬ها شامل مسائل مربوط به محموله ورودی و غربال¬گری مکان¬های تفکيک و طبقه¬بندى کالاها در مقصد يا مبداء حمل است. هر نمایشگاهی باید یک برنامه بحران اصلاحشده و به روز شده در محل برای هر رویدادی داشته باشد.
در تاریخ 28 ژوئیه 2016، انجمن بین¬المللی مدیران نمایشگاه (IAVM)، انجمن بین¬المللی نمایشگاه¬ها و رویدادها (IAEE) و انجمن پیمانکاران خدمات نمایشگاه (ESCA) راه¬اندازی نهاد ابتکار ایمنی و امنیت جلسات و نمایشگاه (EMSSI) را اعلام کرد. این مرکز، نهاد عمومی/ خصوصی بین اداره ایمنی وزارت امنیت داخلی، مراکز نمایشگاه، پیمانکاران، انجمن¬های صنعتی و سازمان¬هایی است که رویدادها را برگزار می¬کنند. نتیجه این نهاد این است که رهنمودهای ملی را که با اداره ایمنی وزارت امنیت داخلی مطابقت دارد، تهیه کند. کارشناسان امنیتی خارج از صنعت، اهداف ورودی، زمینه و تخصص را در سازمان¬های امنیتی فدرال فراهم می¬کنند. علاوه¬بر این، ESCA یک سامانهتعیین هویت کارکنان (WIS) برای ثبت شناسه ملی و برنامه پایگاه داده¬ها را اجرا کرده است که از طریق استفاده از فناوری اسکن اجازه دسترسی تنها به کارکنانی را می¬دهد که شماره شناسایی آنها قبل ازورود و خروج از نمایشگاهارسال شده باشد.
لغو ویزا برای مهمانان نمایشگاه هم¬چنان یکی از نگرانی¬هایاین صنعت است. ادارهجدید امنیت مرزی را بر عهده دارد و مهمانان بین¬المللی را که بیش از تاریخ ویزای خود اقامت دارند، بیرون می¬کند. در حال حاضر هیچ نشانه-ای ازجهت¬گیری اداره جدید در مورد لغو ویزای بازدیدکنندگان و بازرسی¬های بار وجود ندارد.
بازرسی¬های محموله¬های بین¬المللی و داخلی دیگر نگرانی بالقوه است. سازمان حفاظت مرزی و گمرک آمریکا، امنیت را در 328 بندر ورودی آمریکا فراهم می¬کند. از طریق روابط چندجانبه و دوطرفه با کشورهای دیگر، تلاش¬های مشترک برای تقویت امنیت حمل و نقل بین¬المللی انجام می¬شود. به احتمال زیاد در طول سه سال آینده بین این صنعت و ادارات مربوط به حمل و نقل، لغو ویزا و بازدیدکنندگان بین¬المللی، گفت و گو مداوم خواهد بود.
امنیت فیزیکی، از جمله اعتصاب، تظاهرات عمومی، تظاهرات گسترده و ناآرامی¬های مدنی، نگرانی رو به رشد این صنعت است، زیرا نمایشگاه¬های آمریکا و بسیاری از کشورها ممکن است توسط گروه¬های تروریستی مختلف بین¬المللی و هواداران داخلی تهدید شوند. سازمان¬هایی که رویدادهای مهم (بیش از 200،000 فوت مربع) را برگزار می¬کنند و هم¬چنین مرکز بزرگ گردهمایی، سیاست¬ها و شیوه¬هایی را برای این شرایط بحرانی بالقوه درنظر می¬گیرند.
برنامه¬های بحران و برنامه¬های احتمالی باید به طور منظم توسط برگزارکننده بازبینی شود. هم¬چنین این برنامه باید قبل از نمایشگاه با کارمندان گردهمایی بازبینی شود. به همین ترتیب، دانستن برنامه محل برگزاری نیز اهمیت دارد و بحث¬ها باید در مورد این¬که آیا ابتکارات امنیتی پیشرفته باید اجرا شود یا خیر، صورت پذیرد.
6. تغییرات استاندارد امنیت اطلاعاتصنعت کارت پرداخت (PCI DSS)
شورای امنیت صنعت کارتپرداخت، سازمانی است که استانداردهای امنیتی اطلاعاتPCI را برای بازرگانان و موسسات مالی که پرداخت¬ها با کارت اعتباری را انجام می¬دهند، حفظ و توسعه می¬دهد. در حال حاضر، قوانین فدرال که نیاز به انطباق PCIداشته باشد وجود ندارد؛ با این حال، بسیاری از ایالات دارای قوانین مربوط به PCI DSS هستند.
طی سال گذشته، شورای امنیت، ارتقاء جنبه¬های امنیتی خدمات خود را آغاز کرده است، به طوری که تقلب کارت اعتباری، هک حساب و انواع دیگر سوء استفاده¬های کارت اعتباری می¬تواند حذف یا به طور قابل توجهی کاهش یابد. این ارتقاء امنیتی،فرایندی گسترده و گران است. به احتمال زیاد، تغییرات، هزینه¬های این صنعت را برای پرداخت کارت¬های اعتباری افزایش می¬دهد، صرف¬نظر از نوع. چقدر از افزایش از طریق کارت اعتباری، میزان پرداخت شده و ارایه¬دهنده خدمات کارت اعتباری تغییر خواهد کرد.
هزینه¬های پردازش کارت¬های اعتباری طی چند سال آینده افزایش خواهد یافت. پس از افزایش هزینه پردازش کارت اعتباری ممکن است پرداخت خالص برگزارکننده نمایشگاه کمتر از پرداخت جاری باشد. پیش¬بینی می-شود تا سه سال آینده، برگزارکننده نیاز به بازبینی شیوه¬های پردازش کارت اعتباری و قیمت¬گذاری برای مدیریت موثرافزایش هزینه¬های پردازش کارت اعتباری باشد.
7. فناوری 5G
پیاده¬سازی خدمات بی¬سیم سریع¬تر با نام 5Gدر سه سال آینده رخ خواهد داد. این، نسل پنجم فناوری بی¬سیم و سریع¬تر از خدمات فناوری بی¬سیم فعلی (4G)است. سرعت خدمات 300 تا 500 درصد سریع¬تر از قابلیت-های4G فعلی خواهد بود و 5Gقادر به ارایه تصویر و صدای با کیفیت¬تر و هم¬چنین واقعیت مجازی (VR) به گوشی است. شهر نیویورک یکی از سه بازار مورد آزمایش برای ارزیابی مسائل فنی و عملی مربوط به این خدمات است. هم¬چنین، صنعت ارتباطات از راه دور و کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) در حال تلاش برای ایجاد استانداردهای جدیداست.
یکی از مزایای فناوری5Gبرای این صنعت این است که می¬تواند به دیوارهای مراکز گردهمایی نفوذ کند و خدمات بی¬سیم کامل را بدون داشتن سیم¬کشی به مرکز گردهماییارایه دهد. اگر این ثابت شودکارا است، خدمات بی¬سیم شرکت¬کنندگان به طور قابل توجهی افزایش می¬یابد، در حالی که بودجه برگزارکننده نمایشگاهرا برایارایه اتصال بی¬سیم در داخل سالن کاهش می¬دهد.
با فناوری5G، بازاریابان قادر خواهند بود برنامه¬های بازاریابی دوطرفه با کیفیت¬تری برای کاربران نهایی ارایه دهند، از جمله برنامه واقعیت مجازی، همایش¬های تعاملی چند نفره، سه¬بعدی سازی و تعدادی از ارتباطات پیشرفته¬تر و پروتکل¬های نمایش محصول. برای ارایه اندازه¬ای از سرعت و قابلیت اتصال خوب 5G، برآورد شده است که قابلیت دانلود تمام 600 قسمت برنامهThe Simpsons (یک برنامه محبوب تلویزیونی در آمریکا) (بیش از 200 ساعت) را با کیفیت گرافیکی زیاد در حدود 30 دقیقه دارد.
این خدمات بی¬سیم سریع¬تر، ابزار ارتباطی است که ممکن است توسط این صنعت برای تبلیغ نمایشگاه استفاده شود. با توجه به قابلیت¬های این فناوری و استفاده از آن از طریق جوامع بازاریابی و نمایشگاهی، این صنعت باید چگونگی استفاده از تمام قابلیت¬های فناوری 5G را برای تبلیغ نمایشگاه¬ها و رویدادهای خود،یاد بگیرد.
8. هوش مصنوعی و ربات¬ها
هوش مصنوعی (AI)، دسته ویژه¬ای از نرم¬افزار است که برای مدل¬سازی رفتار انسان و فرایندهای تصمیم¬گیری انسان استفاده می¬شود تا رایانه¬ها و دستگاه¬ها بتوانند فرایندها و رفتارهای انسانی را بازسازی کنند. فناوریAI طی چند سال گذشته به طور چشم¬گیری افزایش یافته است. متخصصان در این حوزه تجربه بیشتری با AIکسب کرده¬اند و رایانه¬های مورد استفاده، قدرت و سرعت پردازش را افزایش داده است.
مفهوم کارخانه آینده شامل AI به عنوان بخشی از فرایندهای تولید آن است که توسط روبات¬ها و سامانه-هایربات¬دار اجرا می¬شود. هم¬چنین از مفهوم IoT (اینترنت چیزها) به عنوان بخشی از سامانه¬های مدیریتی آن استفاده خواهد کرد.
ربات¬های سخنگو، بخشی از AI است که قرار است تا سه سال آینده رشد چشم¬گیری داشته باشد. ربات¬های سخنگو،برنامه¬های AI هستند که فعالیت¬های خود را به صدای انسانتبدیل می¬کنند. مثالی از ربات¬های سخنگو، خطوط خدمات مشتریان مانندبانک¬ها، خطوط هوایی و ربات¬های پاسخگوی تلفن است. در حال حاضر، این ربات¬های سخنگو دارای اطلاعات محدودی هستند که آن¬ها را قادر به ارایه و یا فعالیت¬هایی که آن¬ها می¬توانند انجام دهند، می¬سازد. اگر آن¬ها نتوانند به یک درخواست رسیدگی کنند، به تماس گیرنده اطلاع می¬دهند و سپس تماس گیرنده را به نماینده خدمات مشتری (یک فرد زنده)وصل می¬کنند.
ربات¬های سخنگو که در آینده معرفی می¬شوند، هوشمندتر از نسل فعلی خواهند بود و به¬طور قابل توجهی قابلیت¬ها و امکاناتبیشتری در آن¬ها فراهم شده است که این ویژگی¬هاعبارتند از:
• توانایی درک زبان مادریسخنگو (در هر زبانی که برای درک آن برنامه¬ریزی شده است)
• توانایی داشتن هر گونه صوت، تن، لهجه، سرعت گفتار و غیره
• توانایی ادامه مکالمه به دلیل افزایش مهارت برنامه¬نویسی و توانایی تقلید از پردازش اطلاعات انسانی
ربات¬های سخنگو برای بازاریابی خارج و داخل کشور به¬کار می¬روند. این ربات¬ها می¬توانندبه مدت7 روز 24 ساعته بدون هیچ گونه وقفه، پرداخت¬های اضافه کاری، تنوع در کیفیت ارسال پیام یا روزهای تعطیلکار کنند. هم¬چنین آن¬ها می¬توانند برای تجزیه و تحلیل بازخورد اطلاعات دریافت شده از تعاملات، برنامه¬ریزی شوند. این تجزیه و تحلیل می¬تواند شامل نگرانی¬ها و مشکلات کلیدی مشتری باشد.
ربات¬های سخنگو در حال توسعه و پیاده¬سازی هستند، مخصوصا در بازاریابی خارج از کشور. پیش¬بینی شده است که آن¬ها تا سه سال آینده به طور گسترده¬تر استفاده خواهند شد. پیامدهای ربات¬های سخنگو برای این صنعت این است که غرفه¬داران قادر هستند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند وتعامل و فروش داشته باشند.
با داشتن پوشه¬های اطلاعات، فیلم¬ها، نسخه¬های نمایشی و غیره، که ازقبل برنامه¬ریزی شده و در دسترس هستند، ربات سخنگوقادر استهنگام برنامه دادن به مشتری پیگیر، بر اساس تماس، اطلاعات ارسالی را تعیین کنند. ربات-ها قابلیت کاهش هزینه¬های تماس با مشتری، افزایش تعداد تماس¬ها و افزایش کیفیت اطلاعات گرفته شده در یک تماس را دارند. پیش¬بینی شده است که بازاریابان بزرگ که هم¬چنان غرفه¬داران بزرگ¬تر در محل نمایشگاه هستند، پیشگامان این فناوری باشندکه نتایج بازاریابی ربات¬ها را بابازاریابی افراد مقایسه می¬کنند.
هم¬چنین صنعت نمایشگاه احتمالا از طریق توسعه شرکت¬های داخلی یا از طریق دفاتر خدماتی، به این فناوری دسترسی خواهد داشت. با استفاده از این فناوری، صنعت می¬تواند منتظر ایجاد مزایای مشابه برای غرفه¬داران و دیگر بازاریابان باشد. به عنوان مثال، ربات¬ها ممکن است برای پیش نمایش پیام¬های بازاریابی، پردازش پیش از ثبت نام، خدمات مشتریان غرفه¬داران و غیره استفاده شوند.
9. اینترنت چیزها (IoT)
اینترنت چیزها (IoT)، فناوری نوظهوری است که می¬تواند از طریق اینترنت و ریزتراشه¬های (microchips)قرار گرفته درون شی خاص،اشیای مختلف را بهم وصل کند. ریزتراشه¬هایحافظه کوچک (MEM) می¬توانند تقریبا در هر چیزی کاشته شوند. هر MEM داراي آدرس اينترنتي منحصر به فرد خود است که مي¬تواند با آن تماس گرفته شود و يا از طريق اينترنت متصل شود.
برای مثال، سامسونگ، یک شرکت الکترونیک است که اخیرا یخچالفریزریعرضه کرده است که دارای یک ریزرایانه (microcomputer)12 اینچی در جلوی درب خود است. این رایانه، یک صفحه کلید دیجیتال داردکهقابلیت اشتراک¬گذاری یادداشت¬ها، تقویم¬ها و عکس¬های خانوادگی را دارد. یادداشت¬ها می¬تواند روی تلفن همراه یا رایانه تایپ شود تا خانواده آن¬ها را ببیند و پاسخ دهد. دیگر ویژگی این رایانه این است که می-تواند به اینترنت وصل شود. در سوپرمارکت، فروشنده می¬تواند با یک تماساز طریق دوربینی که داخل یخچال قرار دارد، درونشرا ببیند و اقلاممورد نیاز یخچال را بفروشد.
فناوری IoT، فناوری پایه برای توسعه مدیریت از راه دور فرایندها و کنترل¬ها، مدیریت و ارزیابی محیط¬های خطرناک، جمع¬آوری اطلاعات از راه دور، خدمات و تعمیر، خدمات مشتری و طیف وسیعی از کاربردهای جدید خواهد بود.
روشن نیست که چگونه IoT مستقیما بر ایجاد و تولید نمایشگاه¬های تجاری، جلسات و رویدادها تاثیر می-گذارد. بدیهی است که IoT می¬تواند توسط غرفه¬داران برای مدیریت نمایش محصول در زمان واقعی استفاده شود که ممکن است در کارخانه، آزمایشگاه یا مکانی دور ازنمایشگاه باشد.
IoTفناوری بنیادی نوظهور است که تاثیر درازمدت بر اقتصاد و چگونگی انجام امور دارد. IoTبدون نیاز به نمایشگاه مستقیما ارتباطات، تعامل و همکاری را افزایش می¬دهد.
این صنعت باید استفاده و کاربرد این فناوری و کاربرد آن با AIرا برای پیش¬بینی و درک تغییرات موجود در بازارهایی که به نمایشگاه¬ها یا رویداد¬هاخدمات می¬دهند،پیگیر باشد. با این درک، مدیریت نمایشگاه قادر به ارایه برنامه متناسب با نیازهای متغیر مخاطبان خواهد بود.
10. طراحی تجربی
تفکر طراحی (Design thinking) به عنوان راهی برای برآوردن نیازهای شرکت¬کنندگان و بازدیدکنندگاندر حال افزایش است. تفکر طراحی به سرعت بخشیدن تغییر در کل صنعت کمک می¬کند تا دوام محیط بازاریابی حفظ شود.
در نظر داشتن شرکت¬کنندگان، حامیان و بازدیدکنندگان در فرایند تفکر طراحی، پاداش¬های جامعی برای سازمان¬به ارمغان می¬آورد، چرا که بسیاری از ایده¬های بزرگ از گوش دادن و سوال کردن طرفداران قدیمی سازمان به دستمی¬آید.
هم¬چنین طراحی تجربی باید شامل ارتقاء نرم افزاری باشد که اطلاعات بیشتری در مورد رویداد، ایجاد برنامه-های شخصی و برنامه¬ریزی قرار ملاقات و خدمات مشابه را فراهم کند تا شرکت¬کنندگان بتوانند سایر شرکت-کنندگان را که ممکن است بخواهند با آنها در تماس باشند، پیدا کنند. علاوه¬بر این، نرم¬افزار باید به گونه¬ای طراحی شود که با استفاده از نرم¬افزار روزمره مخاطبانش مطابقت داشته باشد. برای مثال، گروه سنی 36-20 تمایل بهاستفاده از فیس بوک و توییتر دارند، در حالی¬که گروه سنی 23-20 تمایل به استفاده از Snapchat و Vimeoدارند.
صنعت باید به طراحی تجربی به عنوان ابزاری مهم برای تحول و بهبود تجربه شرکت¬کنندگان و توجیه مستمر سرمایه¬گذاری در نمایشگاه تجاری، نگاه کند.
11. داده¬های بزرگ به عنوان خدمات (BDaaS) و استفاده از داده¬ها
صنعت،نیاز به ارایه اطلاعات به شرکت¬کنندگان در مورد نمایشگاه دارد تا به تصمیم شرکت¬کننده به حضور و ارزیابی نتایج نمایشگاه کمک کند. هم¬چنین نیاز روزافزون به متخصصین نمایشگاه و رویداد برای استفاده از اطلاعات به منظور ارزیابی نمایشگاه، توسعه طرح¬های تولید و بازاریابی مناسب و ارزیابی نتایج نمایشگاه دارد. پیشرفت بخش¬های مختلف جمعیت و الگوهای مختلف استفاده از رسانه¬ها طی سه تا پنج سال آینده، داده¬های باکیفیت و تجزیه و تحلیل داده¬ها را برای برگزارکنندگان نمایشگاه فراهم می¬آورد.
به¬طور کلی این صنعت با داده¬هارانده نمی¬شود. ساختار و مدیریت یک کسب و کار با استفاده از اطلاعات باکیفیت، موجب مدیریت صنعت یا اولویت بودجه نمی¬شود. در نتیجه، چنان¬چه کسب و کار به داده¬های بزرگ و BDaaSتبدیل شود، صنعت نمایشگاه¬ها و رویدادهابهتر درک می¬کند که برای تصمیم¬گیری درست نیاز به کسباطلاعات بهتر، شیوه¬های مدیریت اطلاعات و روش¬های تحلیلی دارد.
صنعت باید پیش از حرکت به داده¬های بزرگ، روی کسب اطلاعات درست تمرکز کند. برای مثال، کیفیت اطلاعاتی که در حال حاضرکسب می¬شود باید بهبود یابد. پایگاه¬های صنعت فعلی در ساختار، کیفیت، یکپارچگی داده¬ها و دقت آن¬ها بسیار متفاوت است. نیاز است که ضبط و ثبت داده¬هابهبود یابد.
ساختار داده¬های ثابت و شیوه¬های ورود داده¬ها باید اجرا شود تا اطمینان حاصل شود که داده¬ها در یک سازمان در تمام پایگاه¬هاثابت است و مقایسه¬ها دقیق و قابل اعتماداست. پس از بهبود کیفیت داده¬ها، پیشرفت نمایشگاه¬ها و رویدادهای صنعت می¬تواند با استفاده از تجزیه و تحلیل BDaaS، معیارهای ارزشمندواضحی برای شرکت-کنندگان و بازدیدکنندگان نشان دهد.
در حال حاضر، استفاده از داده¬ها برای تصمیم¬گیری پویا در این صنعت وجود ندارد. در استفاده از داده¬های پویا، جنبشی در دنیای تحلیلی وجود دارد و رهبری این صنعت نیاز دارددر استفاده از داده¬های خود راهبردی¬تر عمل کند. تامین¬کنندگان می¬توانند به پیشرفت صنعت باارایه داده¬های با کیفیت کمک کنند که این داده¬هافراتر از ردیابی جمعیتی مانند سن و عنوان شغلی است.
بخش تحقیق برگزاری نمایشگاه در حال گذار است تا استانداردهای ساختار داده¬ها تنظیم شود به¬طوری که تنظیم داده¬ها بتواند مفیدتر باشد. تا سه سال آینده، صنعت باید بداند چه داده¬هاییشفاف است و نحوه ایجاد، نگهداری و استفاده از داده¬ها چیست.هم¬چنین، صنعت باید روی کسب اطلاعات، کنترل و گسترش مهارت¬های صنعت، برای دستیابی به اطلاعات درست و تبدیل آن به برنامه¬های کسب و کار/ بازاریابی تمرکز کند.
12. گوشی¬های هوشمند، سیستم¬عامل¬های رایانه¬ و نرم افزار
تا سه سال آینده، تمام سازندگان تبلت و گوشی بی¬سیم، محصولات جدیدی را معرفیخواهند کرد که قادر به مدیریت سیگنال¬های پرسرعت (مثل 5G)،ارسالVR و تصاویر واقعی همراه با صدایی باکیفیت و قابلیت¬های امنیتی شخصی (مثل اسکن چشم قبل ورود) خواهد بود. مجموعه¬ تراشه¬های نسل جدید، فناوری¬های صفحه نمایش و برنامه¬نویسی نرم¬افزار، تولیدکنندگان را قادر می¬سازد تا این دستگاه¬ها را با قیمتیبه بازار عرضه کنند که مصرف¬کنندگان می¬توانند بپردازند.چنین گوشی¬هایی می¬توانند مخصوص برنامه¬ها و کاربردهای تجاری ساخته شوند.
هم¬چنان برنامه¬های نرم¬افزاری جدید معرفی می¬شوند تا بتوانند قابلیت¬های سخت¬افزاری را به روزرسانی کنند. این ارتقاء گوشی¬ها "سبک زندگی تلفن همراه" را در هر نسلی تشویق می¬کند.
سبک زندگی تلفن همراه در هر نسلی متفاوت خواهد بود و بر اساس گروه¬های سنی و اجتماعی است. برای بازاریابان، این بدان معنی است که باید بدانند نسل¬های مختلف چرا و چگونه از تلفن¬های هوشمند استفاده می-کنند. برای مثال، گروه سنی 52-37 ممکن است از گوشی¬های هوشمند برای تماس تلفنی و به اشتراک گذاشتن تصاویر خانواده خود استفاده کنند. گروه سنی 19-2 ممکن است با تلفن صحبت نکنند، اما از آن برای انتقال متن کوتاه و تصاویر سلفی که 10 ثانیه پس از باز شدن ناپدید می¬شوند، استفاده کنند.
معرفی این گوشی¬های هوشمند جدید به معنی کیفیت بهتر برنامه¬های بازاریابی است که مستقل از زمان و مکان می¬تواند با مشتری مستقیما در تماس باشد. تا سه سال آینده، گوشی¬های جدید میزان ارتباطی که فروشنده می-تواند با خریدار داشته باشد را تغییر خواهد داد.
برای مثال، گوشی¬های جدید، قادر است نمونه محصول را از طریق واقعیت مجازی به صورتسه بعدینشان دهد.این قابلیت (از جمله فروش b2b) استانداردهای بیشتری از تعامل خریدار/ فروشنده را فراهم می¬کند که انگیزه مشتری را برای حضور در نمایشگاه برای تجربه محصول کاهش می¬دهد.
این فناوری¬های پیشرفته گوشی¬های هوشمند برای این صنعت در دسترس خواهد بود که شامل بازاریابی پیش از نمایشگاه،نمایش در نمایشگاه، تورهای محصول در محل، جلسات آموزشی VR در محل و غیره می¬باشد. قابلیت ارتقاء گوشی به همان اندازه که برای این صنعت فرصت¬های بازاریابی و خلاقیت ایجاد می¬کندبرای شرکت¬کنندگان و تولیدکنندگان محصولنیز فراهم می¬کند. صنعت باید این قابلیت را در نظر بگیرد تا نیاز بخش-های مختلف مخاطبان را برآورده کند و در بازار رقابتی باقی بماند.
13. واقعیت مجازی (VR)
واقعیت مجازی (VR) به سرعت در حال رشد است و رشد آن هم¬چنان ادامه دارد. بازی¬های ویدئویی با داشتنVR به عنوان ساختار پایه برای تعامل باشخص اول بازی، در حال توسعه هستند. صنعت ساخت بازی شروع به معرفی بازی¬های VR در نسل جدید بازی¬ها خواهد کرد. پیش¬بینی شده است که VR به زودی در فروشگاه¬ها به¬طور گسترده عرضه خواهد شد و محیط تجربی مجازی برای مصرف¬کنندگان فراهم خواهد کرد. هم¬چنین گوشی¬های هوشمند برای داشتن قابلیت VR و سه بعدیارتقاء یافته برای یک یا دو نسل آینده،برنامه-ریزی شده است.
هر ساله، شبکه¬های تلویزیونی برنامه¬ای نشان می¬دهند که در آن با شرکت¬های تبلیغاتی صحبت می¬شود که چه برنامه¬هاییدارند. در سال 2016 برنامه¬های مربوط به VR بیشتر ارایه شد. هم¬چنین نمایشگاه تجاری جدید به¬طور خاص بر تولید برنامه¬¬ها و رسانه¬های VR تمرکز دارد.
 شرکت¬ها و مسافربری¬هاشروع به معرفی VR در برنامه¬های تبلیغاتی خود کرده¬اند. انتظار می¬رود تا سه سال آینده، اکثر سازمان¬های بازاریابی و اکثر هتل¬های بزرگ، تورهای VR داشته باشند.
اولین کاربران VR، گروه سنی 23-20 هستند که به راحتی با پیشرفت سریعفناوری انطباق می¬یاند. تا سه سال آتی، VRویژگی عادی اکثر برنامه¬های بازاریابی خواهد بود. تاثیر بازاریابی VRبا کیفیت زیاد، تعامل و اکتشاف محصول فراتر از محیطنمایشگاه است.
در چند سال آینده انتظار می¬رود که نمایشگاه¬ها و رویدادها عمیقا متعهد به فناوری VR باشند. جامعه نیز به تجربیات واقعیت مجازی سه بعدی عادت خواهد کرد.
هزینه تولید برنامه¬های VRتا سه سال آینده کاهش خواهد یافت، زیرا هزینه نرم افزار و دوربین¬های VRکاهش می¬یابد و فناوری و مهارت¬های تولید برنامه¬های VR گسترش می¬یابد. با افزایش سرعت 5G و خدمات کابل دیجیتالی، برنامه VR حتی قوی¬تر و جذاب¬تر از امروز خواهد بود.
تهدید طولانی مدت VRبرای این صنعت، شرکت¬هایی است که به مشتریان خود نمایش فروشVRسفارشی ارایه می¬دهند. این نمایش¬ها به دنبال ایجاد تعاملات برای پاسخگویی به نیازهای خاص مشتری، بدون نیاز به حضور در نمایشگاه است.
تا سه سال آینده، صنعت نمایشگاه باید قادر به تولید برنامه¬های VR، به عنوان بخشی از بازاریابی نمایشگاه یا به صورت یک محصول ایستاده (استند) باشد.
14. واقعیت افزوده (AR)
واقعیت افزوده (Augmented Reality)  نوعی فناوری است که دیدگاه کاربر را از جهان واقعی با اطلاعات نگاشتاری، مانند اشیا و نورهای مجازی و متن¬های توضیحی که رایانه ایجاد می¬کند، گسترش می¬دهد. اینفناوری می¬تواند یک پوشه دیجیتالی روی عکس دیجیتالیارایه دهد. این فناوری در بازی محبوب Pokémon Goدر سال 2016 ساخته شد. در بازیPokémon Go بازیکنان از تلفن همراه با قابلیت GPS برای مکان¬یابی، دستگیری، مبارزه و کشف موجودات مجازی، به نام Pokémon استفاده می¬کنند که روی صفحه نمایش ظاهر می¬شوند، درست مثل اینکه آن¬ها در دنیای واقعی در همان مکان بازیکن هستند. این بازی از خرید درون برنامه¬ای برای موارد اضافی در بازی پشتیبانی می¬کند.
Pokemon Go شامل گوشی هوشمند، فناوریGPS، پوشه¬های گرافیکی شخصیت¬هایPokemon و فناوری نرم¬افزار AR است که در مکان مناسب قادر بهنشان دادن شخصیت¬های Pokemon به صورت دیجیتالی روی تصویر گوشی¬های هوشمند است. هم¬چنین تمام این¬ها به صورت بی¬سیم به گوشی هوشمند منتقل می¬شود.
کاربردهایAR توسط متخصصان فناوری مورد توجه قرار گرفته است. بعضی از کاربردهای بزرگ¬تر شامل دستورالعمل¬های تعمیر است که می¬تواند نحوه تعمیر یا نصب قطعه جدید را روی صفحه نمایش نشان دهد.
هم¬چنین این فناوری می¬تواند علاوه¬بر تصویر دیجیتالی (یا ویدیویی) اطلاعات، راه حل¬ها یا نمایش¬های اضافی را در زمان واقعی فراهم کند. برای مثال، معمار می¬تواند در حالی¬که مشتری در مقابل ساختمان ایستاده است، تصاویر ساختمان را نشان دهد.
فناوری AR می¬تواند در نمایشگاه¬ها و رویدادهای صنعت استفاده شود، به¬طوری که تصاویر سالن یا مکان نمایشگاه در واقعیت در بخشی از وبگاه نشان داده شود. هم¬چنین، این امکانوجود دارد که بسیاری از شکل¬ها/ رنگ¬ها/ قیمت¬هایمحصولات (همانند شخصیت¬های Pokemon) ارایه شود تا مشتریان ارزیابی کنند چه پیکربندی محصول را که می¬خواهند شرکت به بازار عرضه کند.
AR عنصری خلاق در طراحی و بازاریابی محصول خواهد شد. بازیPokemon Goنشان داد که قابلیت ارسال چندین شخصیت مختلف Pokemonرا به مختصات مختلف GPSدر یک زمان دارد. با گسترش این فناوری، AR توانایی ارایه بسیاری از سفارش¬ها (از طریق پوشه¬های مختلف دیجیتالی) به مشتریان در شرایط مختلف فروش، تعمیر و یا بازاریابی رادارد.هم¬چنین این فناوری، کاربرد مهمی در آموزش و تعمیر و نگهداری دارد.
15. سایر موارد
ضبط اطلاعات در محل
ضبط اطلاعات و فناوری کنترل هم¬چنان روند مهمی در نمایشگاه¬ها و رویدادهای صنعت است. جمع¬آوری و تجزیه و تحلیل داده¬های مناسب،برگزارکنندگان را قادر می¬سازد تا اطلاعات بیشتری از سطح نمایشگاه و افراد کسب کنند.
دستگاه¬های ضبط داده¬ها شامل نشانگرهای هوشمند، مچ¬بندها، حسگرهایزیر فرش و چراغ¬های کم قدرت مانند iBeacon (شکلی از ارتباطات بی¬سیم بلوتوث) است. به¬طور کلی، این روش¬ها تنها در این صنعت مورد آزمایش قرار گرفته و به طور گسترده اجرا نشده¬ است.
هتل¬ها، پارک¬ها، برگزارکنندگان کنسرت و سایر برگزارکنندگان رویدادها از سامانه¬های RFID برای دسترسی و ردیابی استفاده می¬کنند. این سامانه¬ها،دستگاه RFIDکاربر را به پایگاه داده¬هایی متصل می¬کند که به کارت اعتباری کاربر وصل است. هر نقطه دسترسی و کارت اعتباری ردیابی می¬شود و فعالیت¬های بازدیدکننده مورد تجزیه و تحلیل قرار می¬گیرد.
ضبط اطلاعات در محل، فرصت قابل توجهی برای صنعت ارایه می¬دهد تا درک بهتریاز رفتار شرکت¬کنندگان و بازدیدکنندگان فراهم کند.این درک می¬تواند به¬طور قابل توجهی به بهبود کیفیت نمایشگاه و تجارب شرکت-کنندگان و بازدیدکنندگان کمک کند.
تا سه سال آینده، تمرکز بیشتری باید بر جمع¬آوری اطلاعات در محل اختصاص داده شود و داده¬های کسب شده برای کمک به افزایش کیفیت نمایشگاه،باید ارزیابی تحلیلی شود.
بازاریابی از طریق رسانه¬های اجتماعی
بازاریابی از طریقرسانه¬های اجتماعی ادامه دارد تا بر تمامی جنبه¬های کسب و کار، بازاریابی و جامعه بیشتر تاثیرگذار باشد. با ورود نرم¬افزارهای جدید، قابلیت¬های چندرسانه¬ای و گرافیکی و افزایش سرعت شبکه، بازاریابی از طریقرسانه¬های اجتماعی روز به روز پیچیده¬تر می¬شود. قابلیت¬های اینترنت پیشرفته وWi-Fi رشد بازاریابی از طریقرسانه¬های اجتماعی و استفاده از رسانه¬های اجتماعی را در سال¬های آینده تسهیل می¬بخشد.
 ابزارها و پردازشگر¬های تحلیلی جدید، بازاریابان را قادر می¬سازد تا آن¬چه را که مشتریان می¬خواهند بهتر درک کنند و نیاز مشتریان را برآورده سازند. در نتیجه، بودجه برای بازاریابی از طریقرسانه¬های اجتماعی افزایش می-یابد.
همان¬طور¬که قابلیت¬های گوشی¬های هوشمند ارتقاء می¬یابد(مانند 5G، VR و 3D)، بازاریابی از طریق رسانه¬های اجتماعی نیزارتقاء خواهد یافت.در نظرگرفتن افزایش پیچیدگی بازاریابی و استفاده مناسب از آن، باید بخش دائمی برنامه¬های راهبردی و بازاریابی صنعت نمایشگاه باشد.
تسهیل امکانات و هزینه¬های زیرساختیWi-Fi
به دلیل استفاده از ارتباطات تلفن همراه و سرگرمی¬های الکترونیکی، تمام گروه¬های ورزشی حرفه¬ای، استادیوم-ها و میادین خود را با شبکه¬های Wi-Fi با سرعت زیادمجهز کرده¬اند تا با طرفداران خود در محل،به جای خانه، در ارتباط باشند. استادیوم سان فرانسیسکو، 125 میلیون دلار صرف سیم¬کشی استادیوم جدید خود کردتا طرفداران بتوانند از گوشی¬های هوشمند خود برای تماشای بازی، سفارش غذا، خرید کالا و ارتباط با دوستان خود استفاده کنند.
 در صنعت نمایشگاه، استفاده از گوشی¬های هوشمند به سرعت در حال افزایش است و شرکت¬کننده تقاضا داردغرفه خود به اینترنت وصل شود. چنینتقاضاهایی در هتل¬های اصلی مورد استفاده برای نمایشگاه و یا گردهمایی¬های بزرگ وجود دارد.
همان¬طور که در این گزارش اشاره شد، فناوری 5G در 5 سال آینده پیشرفت خواهد کرد. با این حال، اطمینان از پوشش سیگنال 100 درصد، با گوشی¬های هوشمند5Gمی¬توانند تا دو یا سه سال دیگر طول بکشد.
انتظار می¬رود تا پنج سال آینده، 5Gتکمیل شود واطمینان حاصل شود محل نمایشگاه دارای پهنای باند مناسب و قابلیت برآوردن نیازهای شرکت¬کنندگان و غرفه¬داران باشد.
گفتگو در مورد نوع خدمات بی¬سیم و کسانی که باید برای این خدمات با پهنای باند زیاد و داده¬هاپرداخت کنند، هم¬چنان ادامه خواهد داشت. محل نمایشگاه به هزینه¬های سرمایه¬گذاری قابل توجهینیاز دارد و این نگرانی وجود دارد که تغییرات سریع فناوری (مانند5G) بازگشت سرمایه مناسبی نداشته باشد.
آموزش بزرگسالان یکی از اصلی¬ترین مزایای صنعت نمایشگاهی است. در حال حاضر جلسات آموزشی در نمایشگاه تشکیل می¬شود و در بسیاری از موارد، گواهینامه صادر می¬شود. بنابراین آموزش در رویدادهای تجاری که همراه با صدور گواهینامه باشد، انگیزه¬های مهم برای حضور شرکت¬کنندگان در این رویداد است.
همان¬طور که در این گزارش اشاره شد، نمایشگاه و رویدادهای صنعت با طیف وسیعی از جمعیت رو به رو است که موجب تفاوت در سبک تدریس و یادگیری گروه¬های جمعیتی متعدد می¬شود.
ارزش محتوای آموزشی و فناوری یا روش انتقال آن به¬طور قابل توجهی به سطوح تعامل، ادراک و موفقیت یک نمایشگاهبستگی دارد. روش سنتی آموزش و انتقال محتوا عبارتند از:
-کارگاه¬های یک روزه
-کارگاه¬های یک تا سه ساعت
-سخنرانی¬های کلیدی و ارایه پاورپوینت
-تابلوها
-جلسات کوتاه
-ارایه شرکت¬کننده در غرفه
با گسترش فناوری¬هایVR و AR، از طریق بازی¬ها و برنامه¬های آموزشی، صنعت نیاز دارددر مورد چگونگی یادگیری و آموزش در محیط نمایشگاه تحقیق بیشتری کند. با تغییر گروه¬های جمعیتی، سبک¬های آموزش و یادگیری هم¬چنان در حال تغییر است. بخشی از آینده توسعه برنامه آموزشی، آزمایش برنامه¬ها و مدل¬های مالی مختلف خواهد بود. قیمت¬گذاری و برنامه¬ریزی انتقال محتوا باید تجدید نظر شود زیرا روش¬ها و علمانتقال محتوای باکیفیت و هزینه¬های مرتبط با آنبازنگری شده است.
امنیت داده¬ها
امنیت داده¬ها در جامعه امروزی تبدیل به مسئله¬ای مهم شده است و در آینده اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. حتی داده¬های دولت فدرال برای هک شدن آسیب¬پذیر است. امروزه، نفوذ به کارت اعتباری رویدادی تقریبا عادی است.
تاکنون صنعت نمایشگاه در مورد این مسئله نگران نبوده و زمان و تلاش زیادی صرف آن نکرده است. با این وجود، درنظر گرفتن برنامه¬های امنیت داده¬ها و برنامه¬های امنیتی برای مدیریت نمایشگاه و فروشندگان صنعت مسائل مهمی است.
تغییرات امنیتی کارت پرداخت که در بخش 6 این گزارش ذکر شده، باید ازجملهبرنامه¬های مدیریت مالی و امنیتی اطلاعات نمایشگاه باشد.
حریم خصوصی داده¬ها نیز نگرانی همیشگی است. افراد تمایل ندارنداطلاعات شخصی خود رابه اشتراک بگذارند، زیرا از طریق بازاریابی و ارسال ایمیل بیش از حدترس از هک شدن اطلاعات دارند.
بخشی از حریم خصوصی داده¬ها مربوط به اخذ اجازه از شرکت¬کنندگان برای به اشتراک گذاشتن داده¬های آن¬ها و افشای محل و چگونگی به اشتراک گذاشتن آن است. در حال حاضر،تمایل کمی برای فروش اطلاعات شخصی به یک بازاریاب وجود دارد. با توجه به فناوری جدید موجود برای کسب داده¬ها، پتانسیل افزایش قابلیت ضبط و تجزیه و تحلیل داده¬ها وجود دارد. با این حال، شرکت¬کنندگان در عوض به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود نیاز به دریافت بهادارند.بخشی از حسن نیت مخاطبان نمایشگاه بر ایمنی اطلاعات غرفه¬دار و شرکت¬کننده تکیه می¬کند.

16. آینده صنعت نمایشگاه در دنیای دیجیتالیدر حال گسترش سریع
گسترش سریع دنیای برخط و دیجیتال هم¬چنان ادامه دارد. با افزایش قابلیت¬های دیجیتالی و ارایه خدمات،بودجه¬های بازاریابی نمایشگاه و رویداد افزایش خواهد یافت.
چطور نمایشگاه¬ها متناسببا دنیای دیجیتال درحال گسترش سریعپیش خواهند رفت؟ نمایشگاه باید ارتباط زیادی با بازاری که در آن خدمت می¬کند، برقرار کند. ساخت این ارتباط نیاز به ابزارها و قابلیت¬های بازاریابی بیش از ساخت یک نمایشگاه موفق دارد. هم¬چنین نیاز به ایجاد مجموعه¬ای مناسب از غرفه¬داران و برنامه¬نویسی با هدف آموزش و شبکه¬های با کیفیت زیاد برای جذب مخاطبان مناسب و ایجاد وفاداری به نمایشگاه دارد. برای رسیدن به این ارتباط، تحقیقات بیشتر، جمع¬آوری داده¬ها و تجزیه و تحلیل داده¬ها نیاز است.
هم¬چنین شناخت آن¬چه شرکت¬کنندگان و غرفه¬داران به دنبال آن هستند، ضروری است تا برگزارکننده بتواند آن¬چه را که آن¬ها می¬خواهند ایجاد کند.جمع¬آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مناسب قبل از نمایشگاه، در هنگامنمایشگاه و پس از نمایشگاه به برگزارکننده نمایشگاهکمک می¬کند.
قابلیت ایجاد رویدادهای جذاب به عنوان مهارتی حرفه¬ای افزایش خواهد یافت. این به معنی مهارت¬های لازم برای تبدیل نتایج تحقیق به مفاهیمی خلاق و بازاریابی است که منجر به تولید نمایشگاه¬ها و رویدادهایی باارزش شود، به طوری که هر دوی شرکت¬کنندگان و بازدیدکنندگان بخواهند در نمایشگاه حضور یابند.

منبع:
www.iaee.com