١٣٩٨/٠۶/٣٠

نمایش لیفتراک های دوگانه سوز در نمایشگاه ایران پلاست



عضو هیئت مدیره شرکت کارا ماشین از نمایش و عرضه دو لیفتراک دو گانه سوز 2 و 3 تنی در نمایشگاه ایران پلاست خبرداد.
به گزارش ستاد خبری نمایشگاه ایران پلاست؛ فرهاد رهبرعضو هیئت مدیره شرکت کارا ماشین است. این شرکت حدود ۸ سال است که در زمینه لیفتراک و ماشین های سنگین صنعتی فعال است و ۲ سال است که به بخش تولید هم قدم گذاشته و شروع به ساخت لیفتراک در شهرک صنعتی کاوه در شهر ساوه کرده است.
-شرکت کارا ماشین به چه اهدافی در نمایشگاه ایران پلاست حضور دارد؟
بله، ما به خاطر نوع ماشین الات سنگین، در فضای باز نزدیک در جنوب غربی هستیم. یکی از مهمترین صنایع حال حاضر در دنیا همین صنعت پلیمر است و ایران پلاست فرصت خیلی خوبی است برای همه که بتوانند با این صنف ارتباط داشته باشند. در این نمایشگاه مدل های جدید ماشین آلات و تجهیزاتی را که در کشور ساخته شده است را به نمایش می گذاریم. ایران پلاست یکی از بهترین نمایشگاه هایی است که من در ایران میتوانم مثال بزنم که بازیدکنندگان، تولیدکنندگان و مشتریان در کنار هم دیده می شوند.
-در ایران پلاست ماشین جدیدی معرفی خواهید کرد؟
۲مدل از سری های جدید لیفتراک، مدل های ۲ تن و ۳ تن که به دلیل مسائل محیط زیست و بحث آلاینده ها، دوگانه سوز هستند، در نمایشگاه ایران پلاست به نمایش گذاشته می شود. که این لیفتراک ها جزو دستگاههای هستند که می تواند داخل سالن هم برود. این دو مدل را برای صنعت پلاستیک خیلی پیشنهاد می کنیم.
-شما از معدود شرکت های تولیدکننده لیفتراک حاضردر ایران پلاست هستید ...
بله و البته نمایشگاه تخصصی هم داریم. نمایشگاه صنعت اغلب حضور داریم ولی ما به خاطر اینکه بتوانیم هم با مشتریان قبلی تعامل داشته باشیم و هم مشتری های جدید جذب کنیم در اغلب نمایشگاه های صنعتی مثل ایران پلاست یا ایران متافو شرکت میکنیم.
با توجه به روندی که الان شروع شده من فکر میکنم اگر وزارت صنعت و معدن بتواند حمایت بیشتری از تولیدکنندگان داشته باشد، ما مسلما رشد بهتری را شاهد خواهیم بود.
-نقش نمایشگاه های تخصصی در توسعه صنعت را چگونه می بینید؟
یک نمایشگاهی قبلا بود که تمام اصناف در آن شرکت می کردند و کسی که دنبال یک صنف خاص بود شاید سخت محل آن را پیدا م یکرد. فرصتی هم برای گفتمان کامل به وجود نمی آمد. ولی در نمایشگاه های تخصصی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات مرتبط حضور دارند. کارگاه های تخصصی هست در کنار نمایشگاه و این روشی است که در حال حاضر در کل دنیا پیاده شده است. در ایران هم انجامش هم به صنعت و هم به مصرف کننده کمک شایانی میکند.
فقط اولین درخواست من این است که اطلاع رسانی خوبی انجام شود چون وقتی این همه زحمت کشیده می شود و شرکت ها سرمایه گذاری میکنند و نمایشگاه تخصصی به این خوبی برگزار می شود.اگر خیلی از افراد از وجود نمایشگاه بی اطلاع بمانند، در نهایت نتیجه مطلوب حاصل نمی شود. اطلاع رسانی خوبی باشد، حالا چه از رادیو، تلوزیون یا از طریق بیلبوردهای شهری یا از روزنامه ها و رسانه های مرتبط. بحث بعدی هم نظم و ترتیب است.
-تحریم ها و نرخ ارز چه تاثیری برفعالییت شما و کسب و کار تان گذاشته است؟
مسلما تحریم ها در کار همه تاثیر گذاشته اما برای ما جنبه های خوبی هم داشت. از این نظر که چون از ابتدای سال قبل واردات لیفتراک به ایران ممنوع شد و به تولیدکننندگان بهای بیشتری داده شد، ما به عنوان شرکتی که در این زمینه قدم گذاشته بودیم، توانستیم فعالیت بهتری داشته باشیم. برخلاف تصورات همه، این موضوع حتی کمکی هم بود برای شرکت ما. ولی خب مطمئنا این تحریم ها و نرخ ارز تاثیر هایی خواهد گذاشت همانطور که تا الان هم داشته ولی نه آنقدر که جو روانی در این زمینه وجود دارد.
-ساز و کار خدمات پس از فروش در سازمان شما چگونه است؟
به نکته خیلی خوبی اشاره کردید، مهمترین بحث در زمینه لیفتراک و این چنین دستگاه های صنعتی، بحث خدمات پس از فروش و قطعات آن است. همانطور که شما هم میدانید یک موضوعی که الان رقابتی شده و برای مشتری ها هم خیلی مهم است، بحث خدمات پس از فروش است. ما با توجه به این نیاز توانسته ایم در این صنعت بهتر فعالیت کنیم چون نیاز مشتری را بررسی و شناسایی کردیم و در این زمینه سعی کردیم خدماتی متمایز از دیگر شرکت ها ارایه کنیم.
دستگاه های ما همه ۱ سال گارانتی هستند و ما جزو معدود شرکت هایی هستیم که قابلیت تمدید گارانتی را داریم. همینطور هم ۱۰ سال خدمات پس از فروش داریم.
-در ساخت لیفتراک ها در چه قطعاتی هنوز وابستگی ارزی دارید؟
وابستگی ارزی در حال حاضر به خارج از کشور به خاطر بعضی مدل های موتور و بعضی مدل های گیربکس داریم اما در تلاش هستیم این را کاهش دهیم. هرروز در تلاشیم یک قدم مثبت در این زمینه برداریم. بدون بخش تحقیق و توسعه امکان پیشرفت یک شرکت وجود ندارد، اما این که سرعت این موضوع به چه شکل باشد مقداری نیاز به زمان دارد.
در حال حاضر ما برای واردات با کشور چین کار می کنیم.آن هم به خاطر کانال های ارتباطی که کار با این کشور را راحت تر و بهتر میکند، اما خود کشور چین هم با کشور های بزرگی کار می کند و خط تولید بسیاری از کارخانه های معتبر ژاپنی و اروپایی در این کشور واقع است. ما سعی کردیم با این کمپانی ها ارتباط بگیریم و تا جاییکه می توانیم تحریم ها را دور بزنیم و بتوانیم از آنها قطعات را تهیه کنیم.
-آیا پیش بینی صادرات هم دارید؟
در حال حاضر که خیر اما در چشم انداز ۵ ساله شرکت هست که این کار را انجام بدهیم.