در حال حاضر آریا مستربچ با ظرفیت تولید سالیانه 7 هزارتن در سال و بیش از ٨٠ نوع شید رنگی مشغول به کار است و توانایی همسان سازی رنگی ((COIOR MACHING را در بیش از ١٢٠٠٠ شید رنگی در کلیه پایه های پلیمری داراست.

این شرکت از سال 1350 فعالیت خود را به عنوان یکی از اصلی ترین واحدهای خدماتی کشور در زمینه واردات و عرضه انواع مستربچ و افزودنی با نام تجاری امید کالر (omid color) آغاز کرد. در سال ١٣٧٨ با اتکا به نیروهای مبتکر داخلی تولید انواع مستربچ های رنگی، سیاه و سفید در کلیه پایه های پلیمری را نیز شروع کرد.

دادخواه به ستاد خبری ایران پلاست گفت: برنامه ما برای نمایشگاه ایران پلاست بیشتر حضور در نمایشگاه و دید و بازدید با مشتریان و همکاران و بازاریابی بود. امسال  در بخش نوآوری، شروع به استفاده از واکس های نانو برای لود کردن حداکثری پیگمنت ها  و ارایه مستربچ های فایبر برای صنایع فرش و موکت کردیم.

همه واحدهای تولیدی برای تامین منابع مالی و انتقال ارز با بانک های خارجی مشکل دارند و ما هم جزو همین قشر هستیم  و انتقال ارز  به داخل ایران پس از انجام صادرات، متاسفانه  بسیار سخت است. همچنین نظام مالیاتی کشور دومین چالش تولید و صادرات در کشور است که ما باید ٢٥ درصد از سود خود از صادرات را مالیات بپردازیم و در کنارآن هم ٩ درصد ارزش افزوده پرداخت کنیم!

ما به عنوان واحد تولیدی در بخش خصوصی همیشه در تلاش هستیم که موانع پیش رو را کنار زده و خود را با شرایط موجود هماهنگ کنیم. در شرایط کنونی نیز با تمام توان مشغول فعالیت هستیم ولی در کل و نسبت به سالهای پیش صنعت پلیمر و بازار وضعیت خوبی ندارد و توان خرید مردم به شدت کاهش یافته است.

 

او معتقد است که در تحریم ها هیچ فرصتی وجود ندارد: عملا در شرایط موجود هیچ فرصتی وجود ندارد و ما تهدیدات مختلفی هم از تامین مواداولیه و خود تحریمی های داخلی و قوانین پیچیده و دست و پا گیر شاهد هستیم. با وجود کاهش مصرف داخلی اگر بتوانیم درهای کشور را باز کنیم، شاید بتوان فرصتی برای افزایش تولید و صادرات ایجاد کرد.  

دانش فنی ما به همت  بچه های تحصیل کرده و با تجربه، بومی سازی شده است و در صورتیکه نیازی داشته باشیم در قالب مشاوره با خارج از کشور هم کار می کنیم.

شرکت ما حدودا 100 نفر همکار دارد که 20 نفر متخصص پلیمر و 80 نفر دیگر از دانش آموختگان  رشته های دیگر مثل شیمی و غیره مشغول به کار هستند.

هدف ما از قرار گرفتن در فهرست حامیان نمایشگاه در واقع کمک کردن به نمایشگاه ایران پلاست در این شرایط سخت بود که بتواند سر پا بماند و همچنان برگزار شود. متاسفانه حضور شرکت های خارجی در این دوره کم رنگ بود در بخش غرفه گذاری و امیدوارم بتوانیم از این مرحله سخت اقتصادی که تحمیلی هم هست، عبور کنیم.