آغاز ثبت نام نمایشگاه مجازی ایران پلاست
info@iranplast.ir English




تاریخ خبر : 1403/6/11

ایران‌پلاست فرصتی برای گسترش بازارهای صادراتی زنجیره ارزش پلیمر



سعید ترکمان رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در گفتگو با ستاد خبری ایران پلاست به نقش مهم نمایشگاه ایران پلاست برای دستیابی به بازارهای جدید داخلی و خارجی پرداخت و اظهار کرد: در این رویداد مهم نمایشگاهی باید به دنبال فرصت های صادراتی با هدف رونق بیشتر صنایع تکمیلی پتروشیمی باشیم.

وی افزود: متاسفانه رکود در بازارهای داخلی و قطع برق در سال جاری مشکلاتی را برای صنایع به وجود آورد که باید این چالش ها در نمایشگاه امسال برای نمایندگان محترم مجلس و دولتمردان مطرح و مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد رونق بیشتر صنایع پلیمری باشیم.

ترکمان ادامه داد: باید با واکاوی دقیق مشکلات و چالش های موجود، زمینه را برای رشد تولید و افزایش صادرات فراهم سازیم و در این مسیر تشکل ها می توانند نقش آفرین باشند.

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی پلیمر با بیان این که ناترازی انرژی سبب شد تا عرضه و تقاضا با چالش های مختلفی روبرو شود گفت: باید با سیاست گذاری منسجم و دقیق زمینه را برای فعالیت تولید کنندگان با توجه به تاکید بر رشد تولید و صادرات در برنامه هفتم توسعه تسهیل کرد.

وی ادامه داد: بحث سرمایه گذاری خارجی باید با جدیت مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا ایرانیان خارج از کشور و نیز سرمایه گذاران کشورهای همسایه می توانند اقدام به سرمایه گذاری کنند. 

در نمایشگاه ایران پلاست امسال بازدید کنندگانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس با هدف آشنایی با دستاوردها و نیز ظرفیت های موجود برای سرمایه گذاری حضور خواهند یافت.