آغاز ثبت نام نمایشگاه مجازی ایران پلاست
info@iranplast.ir English




تاریخ خبر : 1403/6/21

هوش مصنوعی منشأ تحولات عظیم در صنعت پتروشیمی



نشست تخصصی هوش مصنوعی در صنعت پتروشیمی با هدف ایجاد ارتباط فعالان صنعت پتروشیمی با شرکت‌های هوش مصنوعی در روز پایانی هجدهمین نمایشگاه ‌بین‌المللی ایران‌پلاست برگزار شد.

به گزارش نیپنا، نشست تخصصی هوش مصنوعی در صنعت پتروشیمی امروز (چهارشنبه، 21 شهریور) با هدف ایجاد ارتباط فعالان صنعت پتروشیمی با شرکت‌های هوش مصنوعی در روز پایانی هجدهمین نمایشگاه ‌بین‌المللی ایران‌پلاست برگزار شد.

محمدرضا معبودیان، رئیس کمیسیون هوش مصنوعی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در این نشست با تأکید بر رویکرد مدیران و سازمان‌ها در عصر هوش مصنوعی اظهار کرد: هوشمندسازی را در ارکان‌ مختلف بنگاه‌های اقتصادی می‌توان دید.وی افزود: نگاه کمال‌گرایانه مدیران و سازمان‌ها در صنعت پتروشیمی می‌تواند نخستین قدم در استفاده از هوش مصنوعی در این صنعت باشد.رئیس کمیسیون هوش مصنوعی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ادامه داد: در صنعت پتروشیمی باید از پروژه‌های کوچک هوشمندسازی استفاده کرد تا با سرعت فرهنگ و سازمان را به سمت از استفاده از هوشمندسازی حرکت داد.

معبودیان تأکید کرد: همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ با اکوسیستم هوش مصنوعی می‌تواند سرعت استفاده از هوش مصنوعی را افزایش دهد.

به گفته وی، تیم هوشمندسازی سازمان همواره باید راهبردهای موازی فرهنگ‌سازی داده‌محوری، تعریف پروژه‌های کوچک زودبازده، نشست‌های بازگویی تجربیات و هم‌اندیشی و تهیه زیرساخت‌های پردازشی ودادگان صنعتی را به طور همزمان با هم پیش ببرد تا با حرکت موازی سازمان بالغ شود.رئیس کمیسیون هوش مصنوعی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: تعمیرات پیش‌گویانه، بهینه‌سازی دارایی‌های تولید، تضمین کیفیت محصولات، حسگرهای مجازی، پیشنهاد تنظیمات حساس، مدیریت دانش گفتگومحور برای منابع اطلاعاتی سازمان و مدیریت فرایند گفتگومحور برای سیستم‌های عملیاتی سازمان از پروژه‌های کوچک زودبازده هوش مصنوعی است.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با حضور ۲۸۸ شرکت خارجی و ۵۲۵ شرکت داخلی به‌مدت چهار روز (۱۸ تا ۲۱ شهریور) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.